Menu
Menu

Fri frakt över 499 SEK | Leveranstid: 1-3 arbetsdagar på varor i lager | Få först betala sen med Klarna

Reklamation

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen).

Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta vår kundtjänst inom ångerfristen, du kan skicka ett mejl till info@dindress.se
 
Kostar det någonting vid retur? 

Ja, vid retur tillkommer en returavgift på 99kr per försändelse. En vanlig försändelse rymmer mellan två till tre klänningar. Vid byte debiteras inget returporto. 

Hur gör jag en retur?

Du kan enkelt göra en retur med hjälp vår support kontakta oss via info@ dindress.se eller via messenger chatt.

  1. Packa ner dina varor tillsammans. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i. 

  2.  Mejla oss för returetiketten sedan klistra över den gamla etiketten på påsen.

  3.  Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.

  4.  Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.

Byte

Vid byte debiteras inget returporto. 

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetalning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp.  

Reklamation

Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en reklamationssedel via mejl som ni sedan ska skriva ut och fylla i. 

 

Sök i vår butik